پارسه موزیک

ساخت وبلاگ
موسیقی و هنر نواختن یک ساز موسیقی می‌تواند مزایای بسیاری برای فرزند شما داشته باشد. نواختن یک ساز موسیقی، آشنایی با اصول آواز خواندن و گوش دادن به موسیقی، می‌تواند بخشی معمول و طبیعی از زندگی فرزند شما باشد. موسیقی به کودک شما کمک می‌کند که تسلط بالایی بر قدرت شنوایی خود داشته باشد. همچنین موسیقی به کودک اعتماد به نفس، مهارت حل مسئله و قدرت تفکر می‌دهد.
اما همه این‌ها وابسته به آن است که مسیر درستی برای آموزش موسیقی به کودک خود را انتخاب کنید. در این زمینه نیز انتخاب درست ساز آموزش موسیقی کودکان مسئله‌ای بسیار مهم است.
در زمینه انتخاب ساز آموزش موسیقی کودکان اما بیش از هر چیزی، سن کودک، و همچنین شکل و کشیده یا کوتاه بودن انگشتان دست‌هایش موثر است.
عنصر مهم دیگر در زمینه انتخاب ساز آموزش موسیقی کودکان مسئله علاقه است. اینکه آیا کودک شما هم‌اکنون به ساز خاصی علاقه نشان می‌دهد یا خیر، مسئله بسیار مهمی است.

انواع مختلف سازهای موسیقی

قبل از انتخاب ساز آموزش موسیقی کودکان برای یادگیری، ایده خوبی است که درک و شناختی کلی در مورد انواع مختلف سازهای موسیقی داشته باشید.
به طور کلی سازهای موسیقی به گروه‌های خاصی تقسیم شده‌اند که عبارتند از:

  • سازهای صفحه کلیدی از جمله پیانو، ارگ، پیانو الکتریکی، سینت سایزر
  • سازهای آرشه‌ای از جمله ویولن، ویولا، ویولون سل، بیس
  • سازهای زهی از جمله گیتار (الکتریکی، اکوستیک، کلاسیک)، گیتار بیس، گیتار بیس 5 رشته‌ای، گیتار بیس فرتلس
  • سازهای بادی از جمله کلارینت، ساکسیفون (آلتو یا تنور برای شروع)، فلوت، آبوا (oboe)، Bassoon
  • سازهای بادی برنجی از جمله ترومپت، ترومبون، فرنچ هورن، توب
  • سازهای کوبه‌ای از جمله انواع درام‌ها

سبک‌های مختلف موسیقی برای آموزش کودکان
عنصر دیگر در انتخاب ساز آموزش موسیقی کودکان ، سبک موسیقی‌ای است که به آن علاقه دارند. بعضی از سازهای موسیقی کودک، برای نواختن سبک خاصی از موسیقی تهیه شده‌اند. هرچند ممکن است هر نوع سبک موسیقی را برای کسب آموزش با هر سازی بنوازیم. اما به طور کلی بهتر است سبک‌های مشترک برای هر ساز را بشناسیم:


1. گیتار الکتریک: راک، پاپ، بلوز، جاز
2. گیتار آکوستیک: فولکلور، موسیقی جهان، بلوز، کانتری، کلاسیک
3. کیبرد: که ابزاری متنوع‌تر و به طور معمول با انواع موسیقی مرتبط است. پیانو در ابتدا برای تکنیک عالی است؛ اما کیبورد الکتریکی دارای طیفی از صداها است.
4. سازهای چوبی بادی: (کلارینت یا آلتوساکس) پاپ، جاز، فانک، بلوز، کلاسیک، پاپ
5. سازهای برنجی بادی: ترومپت و قورنیت معمولا با جاز، فانک و کلاسیک همراه است.

توصیه ما برای انتخاب اولین ساز آموزش موسیقی کودکان

به استثنای این‌که فرزند شما دارای اولویت خاصی است یا خیر؛ کیبورد ساز موسیقی خوبی برای کودکان است. این ساز برای شروع یادگیری موسیقی در دانش‌آموزان 7 تا 10 ساله مناسب است؛ زیرا این ابزار متنوع‌ترین ابزار است. با این حال، این تنها گزینه قابل انتخاب شما نیست! اگر فرزند شما علاقمند به خانواده‌ای متفاوت از کیبورد است، توصیه ما به شرح زیر است:
گیتار اگر کودک شما بین 8 تا 10 سال یا بیشتر باشد ساز مناسبی است. با این حال، دیگر ابزار این خانواده مانند ویولن سل و باس است که خیلی مناسب نیست. چراکه دست کودکان هنوز به اندازه کافی برای کنترل آن بزرگ نشده است. البته ویولن می‌تواند یک پیشنهاد مناسب دیگر برای دانش آموزان جوان باشد.
کلارینت به عنوان ساده‌ترین سازچوبی بادی، توصیه دیگر ما برای کودکان 8 تا 10 سال علاقمند به این گروه از سازها است.
ترومپت و اشکال مختلف آن نیز بهترین سازهای برنجی بادی، برای مبتدیان حدودا 10 ساله است.
درام نیز بهترین ساز برای دانش‌آموزان 10 تا 12 ساله علاقمند به این گروه از سازها است. البته رشد دست و پاها برای نوازندگی ساز درام، مسئله مهمی است که باید در نوجوان علاقمند مورد توجه قرار گیرد.
فراموش نکنید که بسته به طول بازوها، دست‌ها و انگشتان، کودک شما ممکن است برای یک ساز موسیقی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر مناسب باشد. به عنوان مثال، برای یک کودک با بازوها و انگشتان کوچک دست، استفاده از گیتار بیس یا یک گیتار آکوستیک دشوار است. در این وضعیت، یک گیتار آکوستیک با اندازه سه چهارم سایز مناسبی خواهد بود.
پارسه موزیک...
ما را در سایت پارسه موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهگل فرشچی parsehmusic1 بازدید : 254 تاريخ : شنبه 20 مرداد 1397 ساعت: 15:33

گیتار یک ساز باستانی و اصیل است که تاریخچه آن به بیش از 4000 سال قبل بر می‌گردد. بسیاری از نظریه های متفاوت در مورد اجداد و نمونه های اولیه این ساز وجود دارد. اما اغلب ادعا شده است که گیتار نمونه توسعه یافته ساز عود و یا حتی kithara در یونان باستان است. با این مقاله آموزشگاه موسیقی پارسه همراه ما باشید تا با تاریخچه ساز محبوب گیتار بیشتر آشنا شوید.
تاریخچه گیتارتحقیقات انجام شده توسط دکتر مایکل کاشا در دهه 1960 نشان داده است که ساز عود نتیجه یک مسیر جداگانه توسعه است، اگرچه ممکن است اجداد مشترکی با گیتار داشته باشد؛ اما هیچ تاثیری در تکامل آن نداشته است. با این حال بسیاری معتقدند که پیشگامان گیتار تأثیر عمده ای بر توسعه صدای ساز عود داشته اند. سازی که مورس با خود به اسپانیا آورد.
در واقع تنها "شواهد" برای نظریه کیتارا، شباهت بین کلمه "کیتارا" در یونان باستان و زبان اسپانیایی است. در نتیجه دشوار است تصور کنید که چگونه گیتار میتواند از کیتارا که یک ابزار کاملا متفاوت است (یک چنگ با چارچوب مربعی) تکامل یافته باشد.
در واقع عجیب است که یک چنگ هفت رشته ای با شکل مربعی دارای اسم 4 رشته ای "کیتارا" بوده باشد. دکتر کاشا این سؤال را مطرح می کند و می پرسد که یونانیان نام "کیتارا" را به دست آورده اند و می گوید که اولین کیتاراهای یونانی زمانی که از خارج از کشور معرفی شدند تنها 4 رشته داشتند. او معتقد است که یونانیان نام قدیمی گیتار را با الهام گرفتن از یک ساز ایرانی 4 رشته‌ای، به نام "چارتار" ساخته اند.
اما گیتار به سبک امروزی را مانند بسیاری از سازهای مدرن باید ارمغان دوره رنسانس دانست. البته گیتارهای اولیه دارای حالتی کشیده تر بودند و به مرور به شکل امروزی تبدیل شدند. در نهایت می‌توان گفت کیتار در قرن شانزدهم میلادی به شکل امروزی آن وجود داشته است. گیتار از این تاریخ به بعد در اسپانیا محبوبیت بسیاری پیدا کرد و جزئی جدا نشدنی از موسیقی کلاسیک این کشور شد.

انواع گیتار

توسعه گیتار کم کم منجر به ایجاد شکل‌های متفاوتی از این ساز شد. امروزه گیتارها در سه نوع اصلی گیتار  کلاسیک، آکوستیک و گیتار الکترو آکوستیک، ارائه می‌شوند.
گیتار کلاسیک همان گیتار معمولی است که البته می توان گفت به نوعی گیتار آکوستیک است و تفاوتش با کیتار آکوستیک در بدنه کوچک تر و جنس متفاوت سیم است. سیم های این گیتار ترکیبی از جنس نایلون (3 سیم) و فلز (3 سیم) است. گیتار کلاسیک در واقع نمونه جدید گیتار فلامنکو اسپانیایی است.
پارسه موزیک...
ما را در سایت پارسه موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهگل فرشچی parsehmusic1 بازدید : 258 تاريخ : پنجشنبه 11 مرداد 1397 ساعت: 15:10